top of page

L'església de Barberà torna a imposar la separatista "flama del Canigó"

  • barberaybadia
  • hace 24 horas
  • 2 min de lectura

Actualizado: hace 5 horas

El rector de la parròquia de Santa Maria , Josep Maria Cot, permet de nou la profanació del temple amb un símbol del racisme lingüístic nacionalista.


Cartell  anunciant l'arribada de la separatista "flama del Canigó" a la parròquia de Santa Maria de Barberà. Foto: ByB.
Cartell anunciant l'arribada de la separatista "flama del Canigó" a la parròquia de Santa Maria de Barberà. Foto: ByB.

ByB 23-6-26


La parròquia de Santa Maria de Barbarà tornarà a donar cabuda a la denominada "flama del Canigó". Es tracta d'un acte del separatisme hispanòfob que pretén eliminar l'espanyol com a llengua oficial i pròpia, juntament amb el català, a Catalunya, la Comunitat Valenciana i les Illes Balears, entre d'altres territoris d'Espanya i França que els ultranacionalistes anomenen "països catalans". Així s'anuncia en un cartell que col·locat a l'entrada del temple de Santa Maria, en el qual s'anuncia que l'arribada d'aquesta flama a les 19:15 hores del dimarts 23 de juny, revetlla de Sant Joan, minuts després d'haver passat també per la biblioteca de Barberà.

En concret, l'acte consisteix en l'arribada d'un foc que va des del sud de França fins a la Comunitat Valenciana per reclamar la la separació de la resta d'Espanya i la prohició de l'espanyol com a llengua oficial en aquests territoris. De fet, els nacionalistes volen transformar el dia de Sant Joan en una espècie de "diada nacional" dels suposats "països catalans". Per això, perverteixen la celebració catòlica del naixement de Sant Joan Baptista per convertir-la en un acte basat en idees paganes sobre el solstici d'estiu, com a excusa pseudoespiritual per imposar les seves idees polítiques.

La flama del Canigó, impulsada per l'entitat hispanòfoba Òmnium Cultural, creada per un nazi català

Un dels principals organitzadors d'aquest acte és l'entitat ultranacionalista Òmnium Cultural, subvencionada pels poders públics, i que ha va ser una de les principals instigadores del cop d'Estat separatista del 2017. De fet, dos dels seus presidents, Jordi Cuixà i Jordi Sánchez, van ser condemnats per aquest cop contra la democràcia que, entre d'altres conseqüències polítiques, socials i econòmiques, va provocar la ruptura de moltes relacions familiars i la fugida d'empreses de Catalunya.

El caràcter hispanòfob d'Òmnium Cultural va ser patent des de la seva creació. De fet, un dels seus fundadors va ser Joan Baptista Cendrós, un empresari que s'autodefinia com un "nazi català que pensa que tot el que es faci per matar castellans és bo" . Un racisme antiespanyol que ha estat subvencionat pels successius governs de la Generalitat i que va finançar, en bona part, el cop de l'ultradreta separatista del 2017.

Cot continua amb el recolzament al nacionalisme del seu antecessor

El recolzament a aquesta "Flama del Canigó", per part del rector de les parròquies de Barberà, Josep Maria Cot, s'ha repetit durant els darrers anys. D'aquesta forma s'ha involucrat a tota la feligresia de la parròquia de Santa Maria en una activitat partidista, excloent i contrària a la crida a la unitat que ha fet el Papa durant la seva vista a Espanya.

Cot continua així, lamentablement, l'abandonament de l'evangeli per la política, que va censurar Jesucrist quan va diferenciar entre les coses del Cèsar i les coses de Déu, i l'acostament al nacionalisme disgregador que va portar a terme el seu antecessor, Josep Jordi Bofill, qui va recolzar públicament el cop d'Estat nacionalista.


Comentarios


  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

©2021 por Barberà y Badia. Creada con Wix.com

bottom of page